Баба ми обича да гледа Формула 1.И реклами. И реклами на Формула 1. Не помня откога датира любовта на баба ми към свръх високите скорости, но със сигурност е още по времето на Сена и Прост. И до ден днешен тя не само знае програмата и класирането на поредния сезон, но и може да се аргументира защо нейният любимец Алонсо трябва да спечели.
С рекламите обаче нещата не стоят точно по тоя начин. Тях тя ги загледа от немай къде – в промеждутъците между сериалите и новините. За разлика от 99% от зрителите обаче, които като чуят реклама в най-добрия случай натискат мутето, баба ми гледа сериозно и съсредоточено рекламите. Което се оказа истинско мъчение за мен. Ето защо. Дават реклама на бисквитките „Орео”. И следва въпрос: „Ако тия бисквити трябва да се чупят, че да се ядат, защо не са ги направили направо с крем от едната страна.” А сега де. Какво да отговори човек. Да говоря за таргети, маргети и разни други не върви – такъв въпрос изисква конкретен отговор. И аз отговарям: Не знам.
Същата работа е с „Парацетамакс”. Баба ми е на 90, но още си спомня за Парацетамола. Още преди да се произвежда в „Актавис”. И се чуди на няколко неща. Първо, ако едно нещо е добро, защо трябва да се променя. Като за мое най-голямо учудване ми дава пример с Кока Кола. За това, как я помни Колата все същата близо 40 години.и завършва с едно много хитро изречение, по-точно умотворение: „Когато каруцата върви, защо да се подменят колелетата”. Та ме наведе на една мисъл, тая моя баба.Защо ако имаш продукт известен, разпознаваем като бранд, с традиция и без видима конкуренция, а също така и в ниския популярен потребителски клас трябва да го променяш. От „Разумният Аналгитик” , през „Парацетамола на българина”, сега се стига до ПарацетаМакс.
Лошо същество съм аз. Затова ще поразчепкам малко самото име. Парацетамол – Актавис ® е търговска марка на Актавис България. Обаче парацетамолът всъщност е обезболяващо и понижаващо температурата средство. Като такова е в състава на редица медикаменти – Грипекс, Саридон, Панадол, Калпол, Грипостат…. Ами ПрацетаМакс?!
Ако решим да импровизираме върху именната конструкция на новия продукт, трябва да очакваме след Макс и ПарацетаМин, ПарацетаМид (или ПарацетаСред), както и нявярно и ПарацетаМега. Но по-добре да спрем дотук, защото подозрително ще кривнем към композиция тип „Емека”, която „….е мека”. Изобщо какво, освен суперлативи можем да кажем за родния рекламистки талант в областта на слоганите и заглавията на продуктите. Не талант, направо гений, полет на мисълта. С нищо по-слабо не може и не трябва да се оприличават титани като Камагра, Калорекс, Имунобор на легналата ми на сърце Борола. Близо 15 години непроменен аматьорски имидж и спиращи дъха с посредствеността си реклами. Какви хора биха купили даже едно хапче, след като гледат подскачащите кутии е мистерия. Явно само за мен обаче, защото как иначе можем да си обясним периодичното ефирно присъствие, неподвластно на години и кризи….
Обаче като гледах вчера рекламата на Мама Протект (всъщност баба ми я гледа ;)), вече се задава жестока конкуренция на рекламния пазар. И то един от най-масовите сегменти – лекарствения. Борола VS Актавис- ей туй е съперничество, тук можем да очакваме предизвикателства. Пожелавам си новата 2011 да е изпълнена с все по-незабравими полети на креативната мисъл, обслужваща всяка от компаниите. За да тръпнем на премиерите, както вчера настръхнах и аз, когато чух:” Мама Протект. Без ГМО.”
За бъдещи майки. Без ГМО. От Актавис.
27.12.2010 13:04
11.01.2011 15:10
Баба ти не може да помни Парацетамол отпреди този на Актавис, защото техния е първи.
Точно, за да не я лъжат нея с разни ментета, се сменя името, за да можеш да разпознаеш доказаното с поколенията качество.
15.03.2011 02:51
2. за да видите наистина колко са напред хората, както казваше дядо ми
3. sulla - да аплодираме всички на крака, мъжът който ...
4. и ще разберете защо без него това вече е по-бедно блог пространство
5. наздраве за високата масова култура
6. поезията на един георги
7. може да са от Венера, но някои пишат
8. светлина просто
9. варненец един
10. jazz, jazz for life
11. Наистина се смея. Ама наистина
12. когато ожаднеете на изток от село Джулюница
13. някои новини са по-новини
14. Гоце Нет
15. Петър Стойчев, българин
16. Тити Анапест е литературен нЯкой
17. След Камелия....