Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2010 12:38 - ПарацетАлонсо
Автор: utremer Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5170 Коментари: 3 Гласове:
3



Баба ми обича да гледа Формула 1.И реклами. И реклами на Формула 1. Не помня откога датира любовта на баба ми към свръх високите скорости, но със сигурност е още по времето на Сена и Прост. И до ден днешен тя не само знае програмата и класирането на поредния сезон, но и може да се аргументира защо нейният любимец Алонсо трябва да спечели.
С рекламите обаче нещата не стоят точно по тоя начин. Тях тя ги загледа от немай къде – в промеждутъците между сериалите и новините. За разлика от 99% от зрителите обаче, които като чуят реклама в най-добрия случай натискат мутето, баба ми гледа сериозно и съсредоточено рекламите. Което се оказа истинско мъчение за мен. Ето защо. Дават реклама на бисквитките „Орео”. И следва въпрос: „Ако тия бисквити трябва да се чупят, че да се ядат, защо не са ги направили направо с крем от едната страна.” А сега де. Какво да отговори човек. Да говоря за таргети, маргети и разни други не върви – такъв въпрос изисква конкретен отговор. И аз отговарям: Не знам.
Същата работа е с „Парацетамакс”. Баба ми е на 90, но още си спомня за Парацетамола. Още преди да се произвежда в „Актавис”. И се чуди на няколко неща. Първо, ако едно нещо е добро, защо трябва да се променя. Като за мое най-голямо учудване ми дава пример с Кока Кола. За това, как я помни Колата все същата близо 40 години.и завършва с едно много хитро изречение, по-точно умотворение: „Когато каруцата върви, защо да се подменят колелетата”. Та ме наведе на една мисъл, тая моя баба.Защо ако имаш продукт известен, разпознаваем като бранд, с традиция и без видима конкуренция, а също така и в ниския популярен потребителски клас трябва да го променяш. От „Разумният Аналгитик” , през „Парацетамола на българина”, сега се стига до ПарацетаМакс.
Лошо същество съм аз. Затова ще поразчепкам малко самото име. Парацетамол – Актавис ® е  търговска марка на Актавис  България. Обаче парацетамолът всъщност е обезболяващо и понижаващо температурата средство. Като такова е в състава на редица медикаменти – Грипекс, Саридон, Панадол, Калпол, Грипостат….  Ами ПрацетаМакс?!
Ако решим да импровизираме върху именната конструкция на новия продукт, трябва да очакваме след Макс и  ПарацетаМин, ПарацетаМид (или ПарацетаСред), както и нявярно и ПарацетаМега. Но по-добре да спрем дотук, защото подозрително ще кривнем към композиция тип „Емека”, която „….е мека”.  Изобщо какво, освен суперлативи можем да кажем за родния рекламистки талант в областта на слоганите и заглавията на продуктите. Не талант, направо гений, полет на мисълта. С нищо по-слабо не може и не трябва да се оприличават титани като Камагра, Калорекс, Имунобор на легналата ми на сърце Борола. Близо 15 години непроменен аматьорски имидж и спиращи дъха с посредствеността си реклами. Какви хора биха купили даже едно хапче, след като гледат подскачащите кутии е мистерия. Явно само за мен обаче, защото как иначе можем да си обясним периодичното ефирно присъствие, неподвластно на години и кризи….
Обаче като гледах вчера рекламата на Мама Протект (всъщност баба ми я гледа ;)), вече се задава жестока конкуренция на рекламния пазар. И то един от най-масовите сегменти – лекарствения. Борола VS Актавис- ей туй е съперничество, тук можем да очакваме предизвикателства. Пожелавам си новата 2011 да е изпълнена с все по-незабравими полети на креативната мисъл, обслужваща всяка от компаниите. За да тръпнем на премиерите, както вчера настръхнах и аз, когато чух:” Мама Протект. Без ГМО.”

image

За бъдещи майки. Без ГМО. От Актавис.




Гласувай:
3



1. estirbg - Смехотерапията е безплатна към продукта. Обикновено тя е по-ефикасна от илача...
27.12.2010 13:04
И аз се хванах за корема... смях се със сърце и със стомах!!! :))))
цитирай
2. анонимен - slab post
11.01.2011 15:10
Кока-Кола е марка. Не са си я кръстили "Газирана напитка" и да има 18 подобни конкурента. Примерът ти не е правилен.

Баба ти не може да помни Парацетамол отпреди този на Актавис, защото техния е първи.

Точно, за да не я лъжат нея с разни ментета, се сменя името, за да можеш да разпознаеш доказаното с поколенията качество.
цитирай
3. анонимен - Чудо на чудесата
15.03.2011 02:51
анонимния брат твърди,че баба ти е на има-няма 20 години, щото продукта на Актавис е от поколения ама тя не го помни - следствие ТИ ембрион такъв какво пишеш ааааа!!!!! А и не знам как от Кока Кола са пропуснали рекламния трик да си сменят името за да изпъкнат над другите коли, нищо, че те са я измислили и са първи, нищо че са се доказали през поколенията. Щяха да ударят Дерби кола в земята.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: utremer
Категория: Лични дневници
Прочетен: 541171
Постинги: 192
Коментари: 400
Гласове: 1916
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930