Постинг
02.09.2010 11:48 -
Наръчник за юнаци според К. Руменов
Рядко помествам в блога си цели чужди текстове, но този си заслужава без съмнение. Браво на Калин, аферим на Руменов. И понеже и аз бих казал нещо подобно, ето ви четиво, от което ще видите как умира юнакът. Или поне как трябва.
Юнакът умира с бяла риза и през гъза му не излиза гъз
Калин Руменов
Юнакът задължително умира с бяла риза. А не със старата тениска на датчанин от Second hand – всеки вторник ново зареждане от EU, елате да поровите за нещо по EU запазено. Юнакът по-скоро би умрял още в понеделник сутрин, само и само да не дочака новaтa стара стока. Той не е суетен метросексуален лигльо, а просто уважава смъртта много повече, отколкото по тези земи хората имат уважение към собствения си живот.
Юнакът умира на бял кон, а не в 20-годишен Opel с газово, нов внос от Италия. Дори конят на юнака е красив като него - и много по-красив и от най-красивите 75 пернишки Golf коня.
Юнакът умира с песен на уста, която между припевите проклина цяла вселена. А не с песен, която цяла „Планета” пее на плейбек, докато устата служи за депо на салами и на саламени дупета. Юнакът, както не се облича Second hand - така не яде остатъците на по-богатия свят, така не пее отпадъците на по-балканския свят, така и не ляга с по-богатите балкански клиенти.
Юнакът умира от куршум, от враг, от бой, а не от собствения си гъз, от собствения си холестерол и от прекалено много захар в джибрите.
Юнакът си тръгва сам и не чака да го изгонят или експулсират като циганин от Франция. Той няма и да се върне обратно там, където не е желан, за да получи нови 300 евро и нова роля на EU жертва.
Юнакът има достойнство и затова е юнак, а не роб. Би предпочел сам да си тегли ножа, вместо да се навърта пред входа ви - кога ще изхвърлите торбичката с мухлясал кашкавал и с граниви маслини, за да вечеря с тях още на тротоара. Вие колко юнаци самоубийци от срам познавате. И колко аутсайдери се прехранват само от казана на вашата улица. Вместо просто да изпият първите намерени хапчета и да приключат завинаги с мизерията. Но те няма да го направят, защото всъщност им харесва да бъдат точно такива и защото никога не са се усещали като нещо по-различно.
Юнакът има дълбока на гърди рана, но никога няма да ви уплаши с нея на кръстовище или пред подлез, за да се депресирате до n-та финансова степен. И да му дадете малко от малкото си пари. Юнакът ще си умре с раната под бялата риза, но няма да ви притесни, още по-малко ще настоява да го съжалявате. Както на сакатите мизерници също им харесва да бъдат сакати мизерници – да застанат пред малката ви дъщеря без бинт и да се похвалят „Виж докъде ми отрязаха крака, майка ти дали няма дребни”.
За раната на юнака се грижат самодиви, които му идват сами и без да е плащал осигуровките си. А не той да отива при лекари, на които вече е платено. И вместо да го питат от какво му е лошо – гледат го лошо и го питат колко още ще даде.
Юнакът има мнение и може да си позволи силно и да люби, и да мрази. А не да му е все тая, защото „тая работа няма как да стане, нали знаеш в каква държава живеем”.
Юнакът има самочувствие и не приема да яде – каквото му продадат или подхвърлят, да пее – каквото му пуснат или спуснат, да се облича – с каквото датчаните изхвърлят от гардероба си или германците забравят в старата си кола, да му го вкарват – докато се протъркат и уморят, да го крадат – без никога да се уморяват. Юнакът „има дупе” за юнашка работа, което е съвсем различно от това – да ядеш дупета и да те боли онази работа по принцип и за всичко.
Юнакът сравнително рядко е българин, а българите са юнаци само в песните на агитката. Те не са даже като селския бай Лечо. Който няма бяла риза и бял кон, но има почти всичко останало. През ден отива пеша до съседното село за хляб, понеже в единствения магазин в неговото не му харесва нито зареждането, нито обслужването и той предпочита да не се примирява. Това не е обикновен селски инат, а мислене, което е постюнашки начин на модерен градски протест. Ако не го разбирате – боли ме гъзът за вас. Дори няма смисъл да ви пожелавам „да ми ядете гъза”, защото досега толкова дупета съвсем буквално изядохте и съвсем не се чувствате обидени. Гъзът би трябвало да е метафора, но наоколо се продава с пари в най-близкия магазин. Би трябвало да не го купувате, да не го ядете, да не ви излиза после отникъде. Защото гъзът да ти излезе през гъза не е просто физиологично състояние.
Юнакът умира с бяла риза и през гъза му не излиза гъз
Калин Руменов
Юнакът задължително умира с бяла риза. А не със старата тениска на датчанин от Second hand – всеки вторник ново зареждане от EU, елате да поровите за нещо по EU запазено. Юнакът по-скоро би умрял още в понеделник сутрин, само и само да не дочака новaтa стара стока. Той не е суетен метросексуален лигльо, а просто уважава смъртта много повече, отколкото по тези земи хората имат уважение към собствения си живот.
Юнакът умира на бял кон, а не в 20-годишен Opel с газово, нов внос от Италия. Дори конят на юнака е красив като него - и много по-красив и от най-красивите 75 пернишки Golf коня.
Юнакът умира с песен на уста, която между припевите проклина цяла вселена. А не с песен, която цяла „Планета” пее на плейбек, докато устата служи за депо на салами и на саламени дупета. Юнакът, както не се облича Second hand - така не яде остатъците на по-богатия свят, така не пее отпадъците на по-балканския свят, така и не ляга с по-богатите балкански клиенти.
Юнакът умира от куршум, от враг, от бой, а не от собствения си гъз, от собствения си холестерол и от прекалено много захар в джибрите.
Юнакът си тръгва сам и не чака да го изгонят или експулсират като циганин от Франция. Той няма и да се върне обратно там, където не е желан, за да получи нови 300 евро и нова роля на EU жертва.
Юнакът има достойнство и затова е юнак, а не роб. Би предпочел сам да си тегли ножа, вместо да се навърта пред входа ви - кога ще изхвърлите торбичката с мухлясал кашкавал и с граниви маслини, за да вечеря с тях още на тротоара. Вие колко юнаци самоубийци от срам познавате. И колко аутсайдери се прехранват само от казана на вашата улица. Вместо просто да изпият първите намерени хапчета и да приключат завинаги с мизерията. Но те няма да го направят, защото всъщност им харесва да бъдат точно такива и защото никога не са се усещали като нещо по-различно.
Юнакът има дълбока на гърди рана, но никога няма да ви уплаши с нея на кръстовище или пред подлез, за да се депресирате до n-та финансова степен. И да му дадете малко от малкото си пари. Юнакът ще си умре с раната под бялата риза, но няма да ви притесни, още по-малко ще настоява да го съжалявате. Както на сакатите мизерници също им харесва да бъдат сакати мизерници – да застанат пред малката ви дъщеря без бинт и да се похвалят „Виж докъде ми отрязаха крака, майка ти дали няма дребни”.
За раната на юнака се грижат самодиви, които му идват сами и без да е плащал осигуровките си. А не той да отива при лекари, на които вече е платено. И вместо да го питат от какво му е лошо – гледат го лошо и го питат колко още ще даде.
Юнакът има мнение и може да си позволи силно и да люби, и да мрази. А не да му е все тая, защото „тая работа няма как да стане, нали знаеш в каква държава живеем”.
Юнакът има самочувствие и не приема да яде – каквото му продадат или подхвърлят, да пее – каквото му пуснат или спуснат, да се облича – с каквото датчаните изхвърлят от гардероба си или германците забравят в старата си кола, да му го вкарват – докато се протъркат и уморят, да го крадат – без никога да се уморяват. Юнакът „има дупе” за юнашка работа, което е съвсем различно от това – да ядеш дупета и да те боли онази работа по принцип и за всичко.
Юнакът сравнително рядко е българин, а българите са юнаци само в песните на агитката. Те не са даже като селския бай Лечо. Който няма бяла риза и бял кон, но има почти всичко останало. През ден отива пеша до съседното село за хляб, понеже в единствения магазин в неговото не му харесва нито зареждането, нито обслужването и той предпочита да не се примирява. Това не е обикновен селски инат, а мислене, което е постюнашки начин на модерен градски протест. Ако не го разбирате – боли ме гъзът за вас. Дори няма смисъл да ви пожелавам „да ми ядете гъза”, защото досега толкова дупета съвсем буквално изядохте и съвсем не се чувствате обидени. Гъзът би трябвало да е метафора, но наоколо се продава с пари в най-близкия магазин. Би трябвало да не го купувате, да не го ядете, да не ви излиза после отникъде. Защото гъзът да ти излезе през гъза не е просто физиологично състояние.
Из "Наръчник на начинаещия арестант...
издаден е наръчник за приятелството и жи...
наръчник за приятелството и живота
издаден е наръчник за приятелството и жи...
наръчник за приятелството и живота
рИформатора Мартин Димитров заплаши да м...
Цена на тока, Германия - България, 2006 ...
От личния архив: Календарът (кратка исто...
Цена на тока, Германия - България, 2006 ...
От личния архив: Календарът (кратка исто...
Следващ постинг
Предишен постинг
Търсене
За този блог
Гласове: 1916
Блогрол
1. литературен дует хуманитаризира мрежата
2. за да видите наистина колко са напред хората, както казваше дядо ми
3. sulla - да аплодираме всички на крака, мъжът който ...
4. и ще разберете защо без него това вече е по-бедно блог пространство
5. наздраве за високата масова култура
6. поезията на един георги
7. може да са от Венера, но някои пишат
8. светлина просто
9. варненец един
10. jazz, jazz for life
11. Наистина се смея. Ама наистина
12. когато ожаднеете на изток от село Джулюница
13. някои новини са по-новини
14. Гоце Нет
15. Петър Стойчев, българин
16. Тити Анапест е литературен нЯкой
17. След Камелия....
2. за да видите наистина колко са напред хората, както казваше дядо ми
3. sulla - да аплодираме всички на крака, мъжът който ...
4. и ще разберете защо без него това вече е по-бедно блог пространство
5. наздраве за високата масова култура
6. поезията на един георги
7. може да са от Венера, но някои пишат
8. светлина просто
9. варненец един
10. jazz, jazz for life
11. Наистина се смея. Ама наистина
12. когато ожаднеете на изток от село Джулюница
13. някои новини са по-новини
14. Гоце Нет
15. Петър Стойчев, българин
16. Тити Анапест е литературен нЯкой
17. След Камелия....