Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2007 00:20 - Българското икономическо чудо 1998 г. или как се натрупваше първоначалния капитал преди 9 години
Автор: utremer Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4005 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 17.07.2007 11:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Лятото на 1998г. Уж бях решил да почивам стабилно след умопомрачителна сесия, но се появи Пешо Дебелия. Пешо беше приятел на брат ми и беше далавераджията на тайфата. Около 107 кила в профил и анфас, той излъчваше странна миризма на пот, риба и лук. Заедно. Обаче жегата беше гадна, а и предложението му си струваше. Пешо Дебелия ми предложи съвместен бизнес – да правим палачинки на Златни Пясъци. Страшна далавера, печалбата е над 300% и делим фифти фифти. Моята роля бе правенето на палачинките –от сместа до въртенето на тигана. Пешовата част бе осигуряване на продуктите. Всичко бе ясно и започнахме да правим пари. Първия ден си изгорих  краката, защото Пешо бе буквален ,като каза че ще съм на пясъка. На адски горещия пясък. Но човек се учи и в края на деня вече бях ветеран и професионалист в намирането на сянка. Проблемите започнаха на лингвистично ниво – и двамата не знаехме бъкел немски, а на Златните бе бъкано от шваби. Сестрата на един приятел ни предаде няколко урока, от които не разбрах абсолютно нищо, но пък ми се изясни как фюрерът е завоювал Европа. Всяка нация е била готова на всичко, само и само да не слуша немска реч. След много упорит труд, безсънни нощи и студентски тренинг, успях да запомня и възпроизведа три думи : „мит”, „гут” и „чус”. Уж прости думи, но още на следващия ден нещата потръгнаха. Ето я и формулата на успеха: приближава се усмихнатият Ханс или Юрген и с мазна усмивка размахва вурстчетата си, навсякъде другаде анатомично посочвани като пръсти – пет палачинки. Следва майсторски лупинг на тигана, свободно летене и падане с почти 98% успеваемост. Аз (чаровно усмихнат): „Мит”? Клиентът – бюргер със светнал поглед сочи пудрата захар- я,я, пудер цукер. Гут, отвръщам аз и палачинката му е готова и завита. На изпроводяк пожелавам едно сочно „чус” с най-доброто си баварско произношение и си вземам левчето. Чиста работа – палачинка за левче. След две седмици обаче оборотът нещо спря възходящата си крива и дори обезпокоително се насочи надолу. Свиках на извънредно заседание борда на директорите и дневния ред бе само с една точка – какво става? Пешо чинно изпи три бири преди да ми каже, че бил много учуден. После още по-чинно ми сподели тайната на успеха ни. Всичко било в сместа. И ми издаде съставките – газирана вода, яйчен прах и брашно. В този момент ми се изясни една голяма загадка. Един ден палачинките ставаха оранжеви на цвят, все едно са направени от моркови. Като питах Дебелия ми обясни, че „жълтъците днес, брат, са страшна работа”. А от къде да се досетя, че човекът изтървал цялата оранжева боя в яйчния прах. Пешо видя огъня в очите ми и неправилно го разтълкува като възхищение. „Това нищо не е, снизходително заяви той, утре ще ти покажа далаверата.” И когато настана утре двамата се вмъкнахме в бараката, наета за кухня. Тогава разбрах какъв балък съм и как невежеството ме е карало да се трудя за всеки един лев. С неподозирана вещина      (знаете ли какво е 100 килограма живо месо да се вихри на 2х2 метра) Пешо Дебелия  забърка сместа и само фактът, че бях подготвен ме спаси от инфаркт. След като я сгъсти поне девет пъти ме погледна доволно и я остави в хладилника. После постави пред себе си два буркана с течен шоколад- пълен и празен. Сега –а, гласът му изведнъж стана различен, идва най-яката част. От един буркан шоколад ще направя два. Раздели по равно съдържанието, наведе се и измъкна…. шише олио. Започна да долива малко по малко и след половин час работа с миксера пред мен седяха два пълни догоре буркана течен шоколад. На вкус бе почти същото… около секунда. После аз не бях същия. Но все пак успях да устискам и втората демонстрация- клониране на буркан мед. Явно Пешо не беше кой знае колко добър, защото този път използва вода. Но в края на краищата резултатът бе същия – два буркана, еднакви като сиамски близнаци. Оттогава ям палачинки само със сирене.

Затова пък в края на далаверата си купих колело и отидох в Бургас. Е, после ми го свиха колелото, но това е нещо нормално в капиталистическите отношения.



Тагове:   чудо,   как,   капитал,   натрупваше,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sowhat - :)
17.07.2007 08:43
това звучи като натрупване на първоначален капитал.
казах ли ти се чи много забавен.
п.п. кво става с нашия приятел Бакши ?
цитирай
2. chochy - :))
17.07.2007 09:35
браво майсторе.успял си да изкараш за цяло колело.
соу е права,забавен си.
цитирай
3. utremer - добре си е Бакши
17.07.2007 11:19
даже много добре. тая сутрин видял две жени на една спирка в крайните квартали и предложил да " ги хвърли до центъра на цената на билетчето". не видял обаче и мъжът в семейството, който си купувал вестник. последвала кратък словестен диспут, в който спиркаджията защитавал тезата,че Бакши имал явни сексуални намерения към жена му и дъщеря му . Нашия човек не защитавал никаква теза, попсувал си на воля и отпрашил. после като дойде, ме помоли да напиша нещо за "ония селяндури, дето и варненци не са".
цитирай
4. viovioi - да така се трупа капитал...
17.07.2007 11:30
Разказа ми звучи като един мой роднина дето го попитах: Какво тренира сина му? А той ми отговори : Глупоча и има забележителни успехи)))Та така с капиталите.Сложно брат и не е по силите на всеки.Но да не губим кураж.Но готова формула няма.И го знаем много добре.Все пак не е зле човек да се пробва)))
цитирай
5. анонимен - Има формули, ама вие не ги знаете!
17.07.2007 13:52
Формули има, правила има, ама акъл няма. Даа, невежеството е най- голямото зло, което може да споходи човека!

Екипът на

www.Pisaneto.com
цитирай
6. sowhat - брех
17.07.2007 14:59
тва цел екип да ти изкаже в темата - драги utremer -ти направо си избил рибата и прочие шараните по долнито ниво на р.Дунав и прилежащите й притоци.
цитирай
7. utremer - a? не е ли замечателно...
17.07.2007 16:05
даже и Бакши би ми завидил.днес екип -утре взвод, а след седмица..... малее направо ще има пост от президиума на ООН.( как ли се казваше новият генерален секретар....????) :))))
цитирай
8. sowhat - убий ме и аз
17.07.2007 18:39
не знам,нищо че изглеждам умно. това е само докато си отворя устата :)
п.п. леко с взводовете ,че после следват тюлени ,делфини ,косатки китове и прочие водни бозайници ,което пък не е здравословно ,още повече че и морето е близо.
ако имаш нужда от ятак -ей ме де съм )))
цитирай
9. slynchev - Много як разказ
21.07.2007 23:33
Продължавай да пишеш, имаш талант :)
цитирай
10. анонимен - towa istina li e?
29.07.2007 18:54
towa istina li e?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: utremer
Категория: Лични дневници
Прочетен: 542775
Постинги: 192
Коментари: 400
Гласове: 1916
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930